lördag 16 maj 2009

Tygtavlor!

Tygtavlor är ett enkelt och billigt knep när man vill sätta lite färg på väggarna. Är man händig själv kan man göra en enkel träram själv eller köpa en färdig som de har på bla ikea. Men det bästa är ju ändå att göra en själv för då får man precis de måtten man vill ha. Sen är det bara att bre ut tyget och lägga på ramen. Spänn fast tyget med en häftpistol eller nubb. Börja med att fästa tyget i motsatta ändar och se till att det är sträckt hela tiden.
Jag brukar även ha ett enfärgat tyg under det mönstrade. Tycker att det blir stabilare då!
Tha taa! Sen var det färdigt. Hur enkelt som helst!

Om man nu inte hittar exakt det tyg man vill ha kan man alltid göra sitt eget tygkollage. Med lite textillim och sytråd kan du göra en unik tavla!
Om du vill ha lite inspiration kan du gå in på designe*sponge's hemsida och se konstnären emily eibel verk. De är fantastiska! Jag blir så sugen på att göra en egen tavla för jag hittar aldrig exakt det tyget med de färgerna och mönstet jag vill ha!


Bildkälla: emily eibel.
Bildkälla:emily eibel.


1 kommentar:

  1. Hej hej och tack för kommentaren inne hos mig! Ibland är jag lite seg på att svara, men jag uppskattar alla trevliga kommentarer. Det fanns en hel del spännande att kika på här. Jag kommer troligtvis tillbaka. :-)

    SvaraRadera