onsdag 13 maj 2009

Ekonomiska blommor!

Någonting som jag har väldigt svårt ifrån att vara utan hemma är blommor! Speciellt inte snittblommor! För vad än känns fräschare än en bukett med tex tulpaner eller i bästa fall vildblommor om årstiden tillåter? Tyvärr är det ju inte blomstertid ute året runt och min ekonomi tillåter inte alltid nya fräscha snittblommor.
Nu är det så också att vi bor i en vindsvåning och har takfönster med undantag på ett fönster... Så fönsterkarmar till söta små krukblommor är i det närmaste obefintligt.
Så till dig då som jag har liten börs eller bara tycker det är så roligt att pyssla hittade jag på Skönt hemma´s blogg hur man kan göra egna "snittblommor" av typ rosor! Jag tycker de är jätte söta! Har inte provat själv men ska snart göra det!
Bildkälla:skonthemma.blogg
bildkälla:skonthemma.blogg

1. Klipp till en rondell, ca 5 diacentimeter, av papper i valfri färg. Gärna ett lite styvare papper
2. Klipp ut en spiral
3. Börja rulla ihop spiralen utifrån och in tills det inte finns något kvar
4. Rosen är klar! Svårare än så var det inte. Nu är det bara att trä på den på kvisten.
*Instruktionerna är kopierade från Skönt hemma´s blogg.

Nu ska jag bara hitta ett fint papper och göra min egen rosenbukett!

1 kommentar:

  1. Nämen titta där! Tycker jag känner igen de där pappersblommorna ;) Mysig blogg du har!

    Kram

    SvaraRadera