måndag 11 maj 2009

Impregnerat hem?





Idag har det varit en rätt så okej måndag ändå. Jag är inget fan av måndagar. Det har jag nog nämnt tidigare i min blogg...


Jag har faktiskt fått gjort en hel del idag! I förmiddags ägnade jag ett par timmar till betongen. Shit vad det dammar! Man borde ha ett munskydd det kan ju inte vara så bra att andas in ändå... Men det som jag gjorde igår (tomtarna, ett par krukor och ett par grytunderlägg) blev riktigt bra! Förutom då ett grytunderlägg där jag hade lagt i ett par bokstäver av trä/papp från panduro ... Trodde jag skulle kunna få ett fint avtryck från dem i betongen, Men icke! De hade ju givetvis lösts upp av fukten. Kanske om jag hade väntat och låtit det torka.. Men jag orkar inte vänta! Tålamod är inte alltid min dygd.

Sen har jag städat; torkat, dammat och dragit ett varv med elkvasten. Det är ett evighetsprojekt! Speciellt om man har som jag 1 hund, 2 katter och en sambo som är hantverkare och drar med sig en massa byggdamm och div hem.

Vår hund Ida...


och Baileys & Ozzy!

När jag gick här hemma och torkade på våra (än så länge!) vita kökstolar och skåpsluckor
funderade jag på de alla fantastiska vita hemmen som finns. Om dom nu finns? Ibland undrar jag. Vem är det som bor där? Hur lever man?

Bildkälla:http://www.alltihemmet.se/

Nu är det säkert någon som tycker att jag är lite dum kanske? Visst det är jätte snyggt!
Men sitter man i en sådan soffa? Kan man fika i den? Troligtvist har man inga husdjur eller barn och arbetar i en sterilt ren miljö.
Vi har en svart soffa. Väääldigt praktiskt skulle man tro! Men allt syns på den och det blir FLÄCKAR. Så jag kanske inte ska vara så barsk när jag klankar på dessa vita hem.
Nej, nästa soffa blir i ett grovt gråmerlerat tyg och impregnerad mot smuts. Hmmm...
Det kanske det som är hemligheten bakom ett fläckfritt hem? Impregniering???













1 kommentar:

  1. niiiice med en blogg. Själv la jag av efter 2 ggr :)
    kramar i massor

    SvaraRadera