torsdag 28 maj 2009

Loppis = recycling/återanvändning.

Som många vet är jag en loppis fantast och gillar även att fynda kläder på secondhand. Oftast hittar jag inget bland kläderna utan det blir bara något annat.


Att handla secondhand tycker jag är både roligt och fyndigt + att det är miljövänligt; man återanvänder! Många gånger som jag har nämnt innan stirrar man sig blind på vad saken är och inte vad man kan göra!
Just nu letar jag efter ett tyg jag kan sy nya kuddar av och det behöver ju inte vara en vanlig metervara utan det kan ju vara ett gammalt klänningstyg eller gardin.



Om du känner att kreativiteten vill flöda ännu mer och bidra till miljön och återvinning av gamla ting kan du finna inspiration på craftgossip.com! Där tipsar de om olika handarbeten vad man kan göra. Men det jag vill uppmärksamma är deras recycled crafts !
Tänk vad mycket man kan göra med sånt som man egentligen kanske hade tänkt att slänga!


Halsbandet nedan är det inte underbart?! Gjort på ett gamla tights! Eller örhängena av ett par gamla barbieskor?
Partyoutfiten nästa? :)





Bildkälla:craftgossip




Bildkälla:craftgossip

1 kommentar:

  1. Oj dom öronhängena tyckte jag var grymt coola..
    Måste fynda en gammal barbie nu juee.. kram från Frida och Max

    SvaraRadera