tisdag 5 maj 2009

Ändrade planer!

Det blir inte de färgerna jag hade tänkt mig från början på stolarna... När vi fick hem ett färgprov såg vi att orange inte passade så bra ihop med de andra kulörerna. Så de blir dessa färgerna från Alcro Designers Inrednings kollektion istället! Färgerna heter 1. Vildros,
4. Plommon, 5. Mentol och 8. Marsipan.

Jag tror att det kommer att bli en riktigt snygg färgklick i vårt nu annars trista och "kalla" kök.

Inspirationen till den här färgsättningen fick jag egentligen från en bricka jag fyndade på en loppis för några veckor sedan. Jag blev helt förälskad i mönstret och färgerna! Den står framme i köket hela tiden.

Brickan är designad av en dansk konstnär Anita Wangel som var aktuell någon gång på 60 - 70-talet.
Nu måste jag bara kolla om jag kan hitta fler grejor som hon har gjort. Jag gillar verkligen stilen!

I LOVE LOPPIS! ;)




1 kommentar:

  1. åååh! härliga kombinationer, det är så skoj med färg, det piggar verkligen upp :)

    SvaraRadera