måndag 25 maj 2009

Blomsterpinnar!

Just nu känns det som om jag står med betong över huvudet! Jag gjuter och gjuter! Ibland måste jag koppla bort huvudet och syssla med ngt annat!

Just nu håller jag på att göra lite blommpinnar som jag hade tänkt att ha som dekoration till mina betongkrukor.



För att tillverka blomsterpinnarna har jag använt:



  • Elefanttråd (en slags ståltråd)

  • Pärlor i glas. - Annan dekoration kan också vara snyggt som tex prismor, tygfjärilar, fjädrar eller annat!

  • Snabblim

  • Rundtång (använd gärna en kraftigare eftersom elefantråden är väldigt hård)

  • Avbitartång

  • Tunnare ståltråd (till att fästa tex pärlor som har mindre hål än elefantråden)


Bocka och forma försiktigt elefantråden till den formen du vill ha med rundtången! Gör ett hänge med tex en pärla och limma fast den med snabblimm på elefantråden eller gör en ögla på elefantråden så att den sitter fast.



Några exempel på vad man kan göra....


Så inte alls svårt! Jätte fint som en liten färgklick till en enkel suckulent eller annan grön blomma. Perfekt tycker jag också som en liten "gåbort-present".

Om ni har en annan rolig ide om vad man kan gör av elefanttråd, skriv gärna till mig!

Ha det så bra så länge! Nu ska jag gå ut i det vackra vädret. :)
































1 kommentar:

  1. WoW Elin.....va himla snygga blomsterpinnar.....skulle kanske få ett par stycken att flytta till mig!! OBS..med krukor förstås;)

    SvaraRadera