torsdag 14 maj 2009

Loppislycka!

Idag har jag varit och fyndat på Erikshjälpens secondhand butik i Trelleborg! Jag älskar loppis just för att man kan göra sådana fynd för en sådan billig peng. Inte bara det, det är miljövänligare pga att man också återanvänder.
Erikshjälpen samlar nu in pengar till brunnar och latriner i Sudan så att de fattiga som bor där kan få möjlighet att dricka rent vatten. Så på så sätt ger du också ett bidrag till behövande.

Det är inte alltid jag hittar något. Men det är lite det som är charmen och spänningen med loppis! Idag hittade jag faktiskt det jag var ute efter; lampan och silverfat.
Så här mycket fick jag betala:
  • Taklampa, 27.50 kr (x-tra pris ord. pris 55 kr)
  • Bricka, 10 kr
  • Stort silverfat, 36 kr
  • Litet silverfat, 15 kr
Taklampan ska få en totalmakeover! Ni ska få se hur den kommer att se ut sen. Silverfaten ska jag ha till mina betongprojekt/skapelser och brickan köpte jag bara för att den var så fin och hade så härliga färger!

Några tips för dig som vill fynda på loppis!
  1. Fundera på vad du behöver och vill ha till ditt hem, skriv gärna en lista innan.
  2. Se möjligheterna till föremålet inte hur det ser ut i befintligt skick! Man kan måla, klä eller tapetsera om och få saker se som nya ut!
  3. Är föremålet helt? Om isåfall inte är det något som kan återställas och lagas? Är det värt det?
  4. Och till sist! Ha en stor portion av tååålamod! Det man inte hittar på den ena loppisen hittar man på den andra eller en annan...

Så lycka till nu alla loppis fantaster! För det är väl höjden av lycka i ett loppishjärta när man kan göra ett riktigt fynd!

2 kommentarer:

  1. Hmmm.... Lampan var väl sådär men faten var riktigt snygga =) NU ÄR JAG HEMMA =) Kram

    SvaraRadera
  2. Hmm det kan jag väl hålla med om! ;) Men du ska se lampan när jag är färdig. Då kanske du vill ha en egen? Hi hi! Kram!

    SvaraRadera