tisdag 22 september 2009

Nyponkrans!

Det blev inget bloggande för mig igår för fy vad jag var trött när jag kom hem! Första dan på nya jobbet och jag var helt utpumpad och slocknade direkt innan jag ens hade hunnit landa på soffan. Inte så konstigt kanske eftersom jag nästan gått hemma och varit arbetslös under ett helt år. Nu känns det som om jag har fått tillbaka en del av mitt liv igen.
Så det kanske inte kommera att bli så mycket eget pysslande på vardagarna en tid framöver. I söndags hann jag iallafall knåpa ihop en liten krans till. Denna gången till mig själv. :)



Jag plockade lite nypon som jag trädde på en ståltråd. För att göra det lite lättare stack jag först hål på dem med en potatisticka!
Sen knöt jag bara i hop ståltråden, gjorde en liten upphängnadsögla och knöt en rosett av ett snöre.



Det hade nog varit snyggare med en mer avikande färg på rosetten men det var det enda jag hade hemma för tillfället som passade bäst.
Så nu hänger det en liten höstlig nyponkrans på vår ytterdörr.

Ha en fortsatt bra vecka allihopa. Nu ska jag fortsätta att vila så att jag är pigg till arbetet i morgon! ;)

Kramar Elin.

5 kommentarer:

  1. ahh tackar! kul att du tycker om min lilla blogg! va glad jag blir!

    det känns som vi båda är inne lite på samma spår gällande tanken på bloggandet! eller hur?

    ha de gott och "välkommen åter"!
    ps gillar kransen

    Mvh M @ vackravega.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Fin och höstig, kul med pyssel:) Ha det bra, kramar emmsan

    SvaraRadera
  3. Så enkel men fin! Jag såg den andra kransen som du också gjort, var det rönnbär?
    Grattis till nya jobbet också!

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Lampan köpte jag på Tradera. Blev väl inte helt gratis med frakten, men jag har letat på loppisar och second hand länge nog nu, så det fick det vara värt! :)

    Stort grattis till jobbet!! Vet precis hur det känns att gå hemma och vara arbetslös, inte kul alls!

    Jättesöt krans! :)

    SvaraRadera
  5. Smart med potatis sticka jag träla om en idiot i förra helgen när jag gjoder kransar

    SvaraRadera