tisdag 15 september 2009

Mmmm..muffins!

För ett par dagar sedan var min pappa och hans fru här på besök. De bor i Småland så de blir inte så ofta men desto roligare när de kommer! Med sig hade de 3 liter nyplockade blåbär. Vilken lycka för mig!
Nyplockade bär är numera lite lyxigt att få när man bor här nere i södra Skåne. Innan jag flyttade hit bodde jag med min pappa i Uppland. Att gå ut i skogen och plocka bär och svamp var mer vardagligt. Det är något jag verkligen saknar här nere i Skåne.


En del av blåbären jag fick som jag inte frös in gjorde jag blåbärsmuffins. Underbart goda!
Receptet kan du hitta på recepten.se.
Kramar Elin.

2 kommentarer:

  1. Blåbär är ju bara helt underbart gott, och i kombination med muffins kan det verkligen inte bli fel.

    Så roligt att du tittade in till mig och lämnade en hälsning. Nu ska jag titta runt lite här oss dig.

    Hoppas du har haft en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Men va sugen man blev då...Elin! Koppla volvopålle och kom hit och vi tar kaffe!!
    Kram på dig!!
    Ann-Charlotte

    SvaraRadera