onsdag 4 november 2009

Ljus i höstrusket!

Idag har jag varit på det nya IKEA på Svågertorp. Sjukt stort! Men samma innehåll som alltid. Hittade inte riktigt det jag skulle ha egentligen, men har nu bunkrat upp med lite värmeljus så att det räcker ett tag framöver. Ett måste nu i höstrusket när man bara vill sitta inne och mysa!

Här är ett litet enkelt ljusarrangemang jag gjort. Jag har använt mig av en amaryllisvas som jag sedan har fyllt med nypon. Nyponen lät jag ligga och torka på tidningspapper ca en vecka. Det går säkert att torka i ugn också på svag värme i några timmar.

Värmeljuset satte jag i en ljuskopp/lykta som jag sedan satte i vasen när jag lagt i de torkade nyponen. Kastanjer, vackra höstlöv eller kottar är också fint att dekorera med. :)

Ha en fortsatt mysig höstkväll! Nu ska jag förbereda mig för i morgon när jag ska hem till en väninna och pyssla mera!

Kramar Elin.

5 kommentarer:

  1. Vilka mysig burkar o va bra att bunkra värmeljus för det har en strykande åtgång nu, laddade upp förra veckan med 2 paket vita och ett paket såna röda du har, luktar lagom.

    Tjusigt arrangemang du hittat på....har oxå såna vaser på vinden men tror de får stanna där som det är nu annars kunde jag ju härmat;-)

    Ha det så gott!!

    SvaraRadera
  2. Pyssel kväll avis :( vad kul :) Du vet att jag gillar det .Vad fint det vart med nypon ,har inte tänk på att man kan torka dom men bra tips :) Ha det kul

    SvaraRadera
  3. Va fint du gjort.....var oxo på Ikea men igår med Carro. Vi gick där i 2 ½ timme och min nota slutade 976 kr..lite julpynt o så där du vet. Och naturligtvis - massor med värmeljus men jag har inga fina lådor att förvara i. Får kanske tänka efter där lite.
    Längtar tills du kommer till mig och pysslar!! Kramen vännen.

    SvaraRadera
  4. Jättefint! Visst är IKEA stort. :-) Kul att det finns så många skåningar i blogg-världen. :-)

    SvaraRadera
  5. Älskar verkligen tavlan du gjort till din man. den med bokstäver. Jag håller på med en likadan. Helt underbar!Tack för en bra idé.

    Mvh Rebecka

    SvaraRadera