onsdag 19 augusti 2009

Modernt broderi!

Jag har blivit lite sugen på att börja brodera igen... Har gjort det lite innan mest för att jag tycker att det är rätt så rogivande att sitta och räkna stygn. Men nu har det ju kommit lite roligare mönster en de tråkiga Nalle puh motiven och Tomtelandskap som jag gjorde innan och sedan gömde undan i en låda när jag var färdig...

Bild lånad av: Fulshop.se

På bla fulshop kan du köpa färdiga broderikit. De flesta är med okomplicerad korstygn på enkel aidaväv. Så du behöver inte vara något sy geni för att klara det! Jag gillar verkligen den lite mer modernare typen av "väggbonader"!

Bild lånad av: Brodera.nu
Skulle du själv vilja skriva din egna text kan du gå in på brodera.nu. Där kan du gratis ladda hem olika typsnitt på korstygnsbokstäver och mera!

Jag funderar på om jag ska göra en rolig bonad eller en applikation till en kudde. Få se vad det blir! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar