måndag 25 januari 2010

Mega dolly!

Bild lånad ifrån: Craftzine.com


Är den inte ljuvlig! En virkad duk i mega format! Den skulle jag gärna vilja ha i mitt sovrum. Skaparen av denna ljuvliga Mega Dollyn som den kallas heter Jean Lee och har en webbutik som heter Ladies & Gentlemen.






Bild lånad ifrån: Craftzine.com


Mönstet på mattan kommer från gamla mönsterböcker från 1930 - talet som Jean Lee sedan förstorade 50 gånger!

Kanske jag ska lära mig att virka på "vanligt" sätt först innan man ger sig på ett sådant här projekt... ;)

Ha en fortsatt bra dag!

Kramar Elin.

3 kommentarer:

  1. Vilken fin matta. En sån hade jag oxå velat ha i mitt sovrum. :)

    SvaraRadera
  2. Häftig! En sån skulle man ju vilja göra, men jag håller med dig, kanske bäst att lära sig virka först! :P

    SvaraRadera
  3. Oj vilken megavirkning..skitläcker! =)
    Virka kan jag ju redan, men vart skulle jag placera denna skönhet..hmm..
    SV: Mmm jag såg att skärbrädan pinnade iväg i pris..inte alls ovanligt med dessa modeller utav skärbräda tyvärr.. =/
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera