tisdag 12 januari 2010

En enkel bukett!

Nu har julen flyttat ut för denna säsongen här hos mig också! Tycker alltid att det blir lite tomt första dagarna när alla julsaker har försvunnit.

Piggar upp mig med en bukett tulpaner som också en av mina favoritblommor! Jag har satt i lite blåbärsris i min bukett vilket jag tycker att det gör buketten lite stadigare och fylligare. Riset kan du återanvända flera gånger om till nya tulpaner när de gamla vissnat.

Tips! Ett gammalt florist knep. Försök att arrangera ihop blommstjälkarna i en spiral då är det lättare att få buketten jämn och se större ut om man har färre blommor.

Kramar Elin.

3 kommentarer:

  1. Den lilla, lilla luvan ska sitta på det lilla, lilla huvudet jag virkade igår, allt ingår i den hemliga virkalongen jag är med i. Ingen vet vad det blir utan mönstret kommer bitvis. Spännande faktiskt!

    SvaraRadera
  2. Ja det kanske vore något :) Har två till på G :)
    Dom blir ju iallefall billiga eftersom det är kakle spill som annars skulle slängas .Sen vat jag int om dom blir 100 bra men duger till mig :)

    SvaraRadera
  3. åh finns det redan tulpaner?! Härligt, får fixa en liten bukett till oss också.

    Och ja, ang Berlin, det är en schysst shoppingstad!!

    SvaraRadera