onsdag 10 juni 2009

Tapetcollage i fönsteram!

En av mina absoluta favoritsidor på Internet är absolut Craftynest! Det är en måste sida för mig där jag måste gå in och titta på varje dag. Därifrån får jag till stor del av min inspiration.
Det bästa med denna sidan tycker jag är att det är saker som vem som helst kan göra och du behöver inte ha Dr. examen i snickeri.

Nu när vi ska måla om våra kökstolar här hemma behöver jag något nytt som matchar på väggen också men jag har inte riktigt bestämt mig för vad ännu. Tidigare bloggade jag lite om lite annorlunda tygtavlor man kunde göra. Typ av ett collage. Här är ett annat förslag vad man kan
göra för en billig peng. Iden är hämtad från Craftynest förstås! ;)

Av en gammal fönster ram kan du göra ett snyggt konst collage med tex tapeter eller tyger. I det här fallet har man använt sig av tapeter.

Så här såg det ut först...


...och så här blev det färdiga resultatet!



Börja med att tvätta och slipa av ev gammal färg och måla sedan med önskad färg.




Mät och skär ut wellpappbitar så att de passar i fönster rutorna. Klipp eller skär sedan ut tapetbitarna så att de passar wellpappen. Använd spraylim eller tapetklister och fäst på pappen.



Nu är det bara att fästa på bitarna på baksidan med tejp!



Voila! Färdigt! Så himla snyggt tycker jag! Ett tips är om du nu inte har en massa tapetbitar liggandes hemma kan du gå in på Måleributikens hemsida. Där kan du få 2 st tapetprover
á 1 meter, sen kan du beställa fler för 20 kr styck!

Jag skulle tycka det vore kul att höra vilken Er favorit sida på Internet är? Oavsett katerogi.
Skriv gärna en kommentar till mig och berätta! Jag skulle bli jätte glad.

Ha en fortsatt bra dag!


Bilder lånade ifrån: Craftynest

1 kommentar: