söndag 28 juni 2009

Sy kuddar!

Just nu gör jag ett försök att sy ett par nya kuddfodral till våra kuddar i soffan. Denna gången har jag köpt ett färdigtryckt tyg på Ikea eftersom det är första gången jag syr kuddöverdrag! Om jag nu blir duktig på det kanske jag kan avancera lite till nästa gång för jag har några till som behöver lite nytt tyg. Jag hittade massor med rolig inspiration på nätet vad man kan göra!









Här är ett exempel på vad man kan göra.... ett tygcollage. Kul ide tycker jag! Klicka här om du vill veta hur man gör.


Bild: Etsy




Eller sy en form efter mönstret. Denna gången en uggla!


Bild: Etsy


Eller ett alldeles eget moln....







Det är ju bara fantasin som sätter gränser. Men denna gången blir mina kuddar bara enkla 4 - kantiga med enkelt tyg. Få se om det blir något som ovanstående nästa gång! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar