torsdag 4 juni 2009

Rabarberpaj!

Ibland önskar jag att jag vore lite som Leila i "Leila bakar"tv 4. Äppelkindad, söt och go står hon där i sina färgranna förkläden och klämmiga örhängen. Jag VILL bo i hennes kök! Eller bara få vara där en dag!





Bild: Tv4


Jag älskar också att baka... men det är inte alltid det blir så bra. Det värsta var nog när jag bjöd på cheescake och hade glömt att lägga i osten... Tyckte väl att det smaka annorlunda än vad det brukade. Men alla satt där och sa att det smakade jätte bra... (sa de iallafall). När jag såg osten i kylskåpet senare förstod jag varför den smakade annorlunda...


Ett recept som jag inte brukar misslyckas med *peppar-peppar* är ett recept på paj som jag fick av Martina en väninna. I det här recepetet har jag använt rabarber eftersom det är säsong nu men du kan givetvis använda vilka frukter och bär du vill!


Här är ingredienserna:




Börja med att lägga i rabarbern/frukten/bären i en lämplig ugnsform. Om du använder rabarber sockra gärna lite extra ovanpå eftersom de kan vara lite syrliga om man inte tycker om det.





Blanda alla de torra ingredienserna och ägget. Häll över rabarbern/bären/frukten.





Ringla över med flytande margarin. Grädda mitt i ugnen på 175 grader ca 30 minuter.



Låt pajen svalna något och servera med vaniljvisp eller glass. Supergott! Klart min favoritpaj just för att pajdegen blir så härligt krispig och knäckigt god!




Bilder: Privata om inte annat anges.














3 kommentarer:

  1. oj detta ser super gott ut :)
    Dottern har ritat av bilderna från någon bíld
    ett jätte kul tips det måste du testa :) du får visa det sen :))) Ha en bra kväll

    SvaraRadera
  2. Jag önskar också att jag vore lite som Liala ibland, men just nu önskar jag att jag vore lite som Elin! Din raberberpaj ser sååå smarrig ut! Ha en härlig helg! Kram Helena

    SvaraRadera
  3. DEN ÄR SUPERGOD =) Du är bäst ;-)

    SvaraRadera