torsdag 25 juni 2009

Symaskinsbord!

Jag har letat länge efter ett litet bord som vi kunde ha i vårt kök. Bordet skulle vara till våra katters matskålar eftersom de måste stå en bit upp så inte hunden når dem. Och sen skulle de inte heller täcka elementet
Så hittade jag detta gamla symaskinsbordet på min svärmors balkong! Hon tyckte bara att det stod ivägen och hade tänkt att gömma undan det på vinden. Lycka för mig!



Jag älskar de gamla detaljerna på bordet och tycker det ger en hemtrevlig känsla med gamla saker. Bordskivan är ioförsig inte original och så rolig. Jag funderar på att klä den i mosaik eller gjuta en ny i betong. Men det blir ett senare projekt. Tillsvidare kommer jag nog bara att lasera skivan i svart eller klä in den i vaxduk.

Eller ni kanske har ett bättre förslag vad jag ska göra med bordskivan?

Bilder: Privata.





2 kommentarer:

  1. Oj vilken fin och lyxig matplats katterna har fått :) Både mosaik och betong lät fint. Ska bli spännande och se vad du hittar på :D

    SvaraRadera
  2. Passar verkligen in med singer bordet! Super!

    SvaraRadera