fredag 12 juni 2009

Smygegillet!

Nu är det äntligen dags! Nu på lördag och söndag ska jag vara med på Smygegillet i Smygehamn. Det känns som jag har hållt på och gjutit betongtomtar i flera månader, men det har jag ju också nästan gjort. Här hemma ligger lgh i ett tunt lager av betong damm och det har inte riktigt känts motiverat att damma när jag har gjutit nästan varje dag!
Trots att jag är ute i god tid, trodde jag... fick jag lite smått panik i går kväll för jag var inte riktigt färdig med tomtarna. Som tur var kunde min ängla vän Emma ställa upp och hjälpa mig med det sista. Tusen tack!
Nu ska jag inte gjuta mer i betong på lääänge!

Men jag börjar bli lite nervös nu... Det är första gången jag är ute och säljer mina betongskapelser. Jag hoppas det är någon som är sugen på en liten tomte iallafall mitt i sommaren... Jag har gjort några blommpinnar och blommkrukor också för säkerhets skull!

Så här ser en del av det jag gjort ut:







Betongtomtarnas luvor har jag även gjort i svart, grått och vitt. Så om du nu har vägarna förbi till Sveriges sydligaste udde i helgen så titta gärna in och säg "Hej"!
Det skulle göra mig väldigt glad. Ha en fortsatt bra dag!



1 kommentar:

  1. Jag har också gjutit en del i betong och jag har planer på att göra sådana tomtar som dina till jul, har sett dom någon annanstans också. Dom är jättefina! Får jag fråga dig vad du använder för form... om du vill avslöja... och hur höga dom är?

    SvaraRadera