tisdag 2 juni 2009

Jordgubbar och frösådd!

Idag har varit en toppen dag! Riktigt skönt! Jag har hunnit vara på stranden en stund och njutit av det vackra vädret innan det kom för mycket moln nu på eftermiddagen...

Sen har jag premiär - ätit svenska jordgubbar för i år! De var riktigt så söta och goda som de ska vara. Jag älskar jordgubbar! Skulle nog nästan kunna äta hur mycket som helst.



Bild: Privat.

Bild: Privat.

Idag har jag också sått en av mina favoritkryddor; Basilika i kruka. Jag hoppas det funkar nu för det är första gången jag sår i kruka inomhus. Jag saknar verkligen en balkong!
Fast det ultimata hade ju varit en egen trädgård. Vi har knappt ens en fönsterbräda. :(
Fast det kan ju var mysigt med lite färska kryddor direkt på köksbordet. Nu ska det "bara" ta
15 - 20 dagar innan det börjar gro...


1 kommentar:

  1. Hej! Vad skönt det låter att kunna vara på stranden! Blir riktigt sugen på jordgubbar nu! Vi har våran basilika på balkongen, hoppas den överlever bara, jag har inte det minsta uns av grön färg på mina fingrar! Ha en fin dag! Kram Helena

    SvaraRadera