tisdag 16 mars 2010

Vad ska vi äta idag då?

Dagens dagliga dilemma. Alltid lika svårt. Att hitta på något till middag. Oftast är det min sambo hemma som lagar mat men ibland händer det att jag gör en insats också. ;)

Idag lagade jag en superenkel pastarätt. Detta behöver du för ca 3 stora portioner:

  • 2 pkt bacon
  • 8 - 10 färska championer
  • 2 burkar creme bonjour Karl johan svamp och champion.
  • ev. 1 skvätt mjölk
  • peppar
  • parmesan ost
  • pasta

Skiva championerna och baconen i lämpliga storlekar. Fräs allt i en stekpanna tills det har fått lagom färg. Häll i creme bonjour och rör runt. Späd ev med lite mjölk. Peppra efter smak. Servera med pasta och riven parmesan ost.


Så här ser det ut färdigt! Hade ingen piffig grön kvist att lägga på men tro att det smakar gott! Snabbt går det att laga också.
Nu ska jag inta horisontalt läge resten av kvällen framför tv'n.

Ha det bra!
Kramar Elin.

4 kommentarer:

  1. Den rätten ska jag testa...verkar smidig och läcker. Och snabbt ska det ju gå oxå:-)

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! Alltid bra med enkla rätter att ta till..Pasta är alltid en hit även om man har kräsna barn. Svamp i ost-form är ett bra sätt att vänja smaklökarna när alla synliga bitar pillas bort, skratt.Kram Milla

    SvaraRadera
  3. Det där lät riktigt gott !!
    Jag är så tacksam för tips på lättlagad mat !
    *SMILE*
    Ha det gott ! Helen :0)

    SvaraRadera