tisdag 30 november 2010

Pimpade lampor

2 st av dessa lampfötter i kristall/glas hittade jag på en loppis i somras. Nu har de fått plats i vårt sovrum som läslampor. Lampstommarna kommer också från loppis.

Jag sprejade om lampstommarna med vitt eftersom de var lite slitna. Runtom fäste jag ett band av bollfransar med lim.

95 kr kostade lampfötterna, 4 kr för lampstommarna och 30 kr tror jag gav för 1 m bollfrans.
Billigt och recycling!

Ett julklappstips också kanske? Brukar ni göra era egna julklappar? Isåfall vad?

Kram Elin.

3 kommentarer:

  1. Recycling som gör sig snyggt i ert sovrum:)
    Det är det bästa med återbruk, att man lätt kan förändra & förnya och få en helt ny look på grejerna.Till en billig penning dessutom.
    Me like=D
    Egenhändigt gjorda julklappar kan jag inte minnas när jag gjorde senast..
    Ha det gott. Kram Milla

    SvaraRadera
  2. Fräckt....passar in hos er...verkligen.

    Eftersom jag fortfarande har lön från FK har jag lite taskigt med kosing men i helgen tänkte Carro och jag göra lite presenttvålar......som jag kanske gör själv eller lägger i en cellofanask och snöre om och så lite peeloffs och nån blomma - Simsalabim så har jag iaf två julklappar färdiga till julklappsspelet som vi spelar - istället för att köpa en massa julklappar!!!!
    Ha det bäst gumman.Kramiz

    SvaraRadera
  3. Det blev riktigt pimpigt :-D du har en jätte fin blogg <3

    SvaraRadera