tisdag 23 november 2010

Orkide

Denna vackra 4-stänglade orkiden fick jag av min kära farbror och hans familj när de var på besök i helgen!

Tyvärr så hade jag ingen kruka hemma som passade. Men efter lite rotande i förrådet hittade jag en glascylinder som jag planterade orkiden i. Tydligen vill orkidéer ha lite ljus till rötterna om jag inte har missuppfattat. Ovanpå la jag glastenar som ser ut som isbitar dekoration.

Nu hoppas jag att den står länge! Närmare jul kanske jag dekorerar den mer med en tomte eller nåt! :)

Kramar Elin.

3 kommentarer:

  1. Så vacker? Hoppas du lyckas bättre än jag brukar göra - jag tror jag vattnar ihjäl dem.

    SvaraRadera
  2. Orkideér som är så fina.
    Här har jag inte kikat in och hälsat på på väldigt länge.
    Hoppas du mår bra och att valparna växt till sig:)
    Kram Milla

    SvaraRadera
  3. Oj, vilken vacker orkidé... 4 stänglar!!! Den kommer du att ha glädje av länge! Jag brukar sätta ner mina i en vanlig kruka, fungerar hur bra som helst!
    Irene

    SvaraRadera