måndag 29 november 2010

Mossbollar

Nu hela veckoslutet har jag varit hos min vänninas butik "Liselott på landet" och gjort julgrupper av olika slag. "Liselott på landet" har också ett samarbete tillsammans med "Blomsterpaviljongen".

Tyvärr så glömde jag i all hast fota allt jag gjorde förutom detta lilla enkla jularrengemang med silverfat, hyacint, ljuslyktor och mosskuddar.

Mosskuddar är väldigt enkla att göra. Det enda du behöver är silvertråd, tidningspapper och mossa. Ev lite glitterspray och dekorsnö.

  • Knyckla ihop pappret till en boll.
  • Fäst silvertråden runt.
  • Lägg mossan runt tidningsbollen och snurra sedan flera varv med silvertråden och forma till en boll.
  • Spraya ev med glitterspray.
Till hyacintlöken behövs det inget tidningspapper. Sen är det bara att dekorera fatet!

Ha det bra!
Kram Elin.

3 kommentarer:

  1. Fint fat med dekorationen. Aha, det är så man tillverkar mossbollar/kuddar.
    Tack för tipset. Ska testa det. =)
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Å, det där verkar vara ett pyssel som t om jag kan klara av, även om mina fingrar är långt ifrån gröna;)
    Ditt arrangemang var jättefint.
    Önskar dig en fin vecka.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh,tack för tipset!!!
    Må så gott!!
    Kram

    SvaraRadera