onsdag 24 november 2010

Adventsljustakarna för i år!

Detta blir mina adventsljustakar för i år! Jag har köpt dem hos Liselott på landet och jag tror att de kommer från House doctor.

Funderar på om jag skall ha färgade ljus istället för vita och dekorera de med något? Får se jag har ju tom söndag på mig! :)

Denna betongljustaken hade jag förra året. Jag gjorde den själv i betong och dekorerade den med lingonris, små äpplen och fejksnö.

Klicka här så kan du se hur jag gjorde ljustaken i betong om du vill göra en egen.

Ha en fortsatt bra dag!

Kramar Elin.

7 kommentarer:

  1. Jättefräckt......ska oxo göra idag. Jag ska använda min craftrobo och vinyl på glas......nyfiken....bra kika in i morgon på min blogg!! Kram

    SvaraRadera
  2. Vita ljus är vackrast i den fina staken tycker jag!

    SvaraRadera
  3. Vad fina flaskor..

    Jag har tänkt göra mig något liknande men här blir det D.I.Y.
    Samlade på mig några härliga ölflaskor, hmm god var ölen också, fniss:)
    Köpte IKEA:s ljushållare(liknande de du har i dina flaskor)
    Ska bara limmas på, stoppas ljus i och förhoppningsvis bli klara i tid till söndag,skratt:)
    Kram Milla

    SvaraRadera
  4. Snygga flaskor! Jag ska försöka mig på att göra en adventsljusstake i betong, får se hur det går!

    SvaraRadera
  5. De där flaskorna är så himla fina!!! Gillar mönstret på dem!
    Vet inte riktigt vad det blir för adventljusstake i år... och i morgon är det fredag... (men jag har några att välja på...;)
    Jättefint att göra en egen!! Någon gång ska jag testa det där med betong igen. Första och förra gången gick hm... sådär...:0

    KRAM

    SvaraRadera
  6. Du tjejen, jag halkade in här i Ditt cyber-rum och tog mig friheten att mingla runt en stund. Jag slogs av tre saker..... att Du har en skön känsla för vackra visuella miljöer, att bilden på Bodil fick igång mina abstinenser efter hund (jag har haft Doug de bordeax, basset & bulldog) och så fick jag läsa ett naket och fint skrivet inlägg om 'okonstlad sorg'.

    Vad vill jag säga med detta? Att Du är en go tjej med mycket värme!

    Agneta, Österlen

    SvaraRadera
  7. Jättefina båda två! Jag har gjort en egen ljusstake av en tegelsten (ska lägga upp nya bilder snart) men funderade på att göra en i betong, nästa år kanske :)

    SvaraRadera