fredag 4 september 2009

Dröm om en egen kristallkrona...

Jag har alltid velat ha en stor och maffig kristallkrona men tyvärr har alltid min plånbok svikit mig. Men nu häromdagen fick jag ett par gamla trasiga kristallkronor av en väninna! De går inte att laga men de har hur många som helst underbara kristaller som jag kan ta tillvara på!



Jag tänkte att jag ska försöka mig på att göra en egen kristallkrona/lampa. Jag vet inte bara hur ännu. Har några idéer i huvudet men vet nog inte riktigt hur jag ska få till det i praktiken... På Casa Sugar's hemsida hittade jag en ide som jag tyckte var jätte fin och verka vara väldigt enkel också. De har använt sig av Ikeas lampa Glimt.



Så här såg den ut före:


Och efter:


Blev det inte jätte snyggt?! Och det ser så enkelt ut. Så inspirerande! En sådan lampa ska jag nog fundera på...


En av mina bloggfavoriter www.sarakristoffer.com/hus/ visade sin fina kristallkrona som hon håller på att göra så klicka här om du vill se och få ännu mer inspiration.

Kram Elin.




Bilder lånade av: Ikea.com och Casa Sugar.


4 kommentarer:

  1. Hej!! Kul att du hittade till min blogg...jag är stort fan av sprayfärg som du kanske förstår:-)

    Skulle lägga till dej på Bloglovin och hoppas det gick så jag kan kolla igenom din blogg när jag jobbar i kväll.

    Ha en bra dag!!!! Mari

    SvaraRadera
  2. Det verkar inte som det går att följa din blogg via bloglovin men om du lägger upp att man kan följa bloggen därigenom så skulle det vara jättebra.

    Läcker "kristallkrona" förresten. Klart du kan fixa nåt liknande.

    ///Mari

    SvaraRadera
  3. Så snyggt det blev, såg verkligen bra ut. En sån klarar du också att fixa =)

    Ramen är jag nöjd med, den blev fin tyckte jag. Nu måste jag bara få upp den på väggen också, men jag är inte så snabb av mig :)
    Ha det så gott :)

    SvaraRadera
  4. Kul idé! Lycka till :)
    /Pernilla

    SvaraRadera