söndag 10 maj 2009

Tomteverkstaden!

Nu är det full fart i min tomteverkstad! Idag har jag ytterligare gjutit lite tomtar och diverse andra små projekt. Det tar sin lilla tid!

Jag vet inte hur många näsor jag nu har tovat ihop men än så länge är det inte tillräckligt... Sen ska jag bara sy luvorna också. Innan har jag suttit och sytt dem för hand men denna gången blir det nog att jag får sy på maskin. Färgerna på luvorna kommer att bli i rätt så neutrala färger. Röd förstås eftersom det är tomtar och sen några i svart, grått och vitt. Jag har gjort någon gång i limegrönt till en väninna som blev väldigt snygga!

Näsproduktion...

Tomteskelett...

Så här ser de ut färdiga!
Jag har massor med olika betongprojekt och provar mig fram hela tiden. Oftast blir det tyvärr inte alltid som jag hade tänkt. Men jag provar mig fram! För någon gång ska det väl bli bra?
Just nu har jag ett par experiment till med betong men de får stå och torka ett par dagar till innan man kan se resultatet

En sida där de är fantastiskt duktiga med betong är form4element. Man blir så inspirerad! Men så är deras saker alltid så perfekt snygga! Dream on!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar