onsdag 28 oktober 2009

Gröna loppisfynd!



Grönt är en av mina och min sambos favoritfärger så därför har det kommit upp lite här och där hemma hos oss också! Mitt senaste loppis fynd var en gammal skrivbordslampa för endast 25 krErikshjälpen! Passar jätte bra som belysning till vår dator.
Jag undrar... är det bara jag som tycker att det har blivit svårare att göra bra fynd till vettiga priser numera på loppis?



Vårt andra gröna fynd är en gammal väckarklocka med märket viking. Den hittade vi hos en loppis och antikhandlare i Småland. Charmigt sliten och det är inte mycket grön färg kvar på den men den fungerar fortfarande och tickar på som en liten tidsinställd bomb. 30 kr fick vi betala för den.



Men det bästa fyndet gjorde vi ändå när vi hittade dessa pallarna från Johansson Design AB tillverkade i Markaryd . Jag blev dödsförälskad i dem direkt! 250 kr st ville antikhandlaren i Småland ha men jag lyckades pruta ner till 350 kr för båda.
Enligt handlaren har de stått i foajén på hotell SAS Royal i Stockholm. Kul med lite historia bakom.
Det är lite småskavanker på dem som jag hoppas vi kan fixa till men i övrigt är det i jätte bra skick.

Kramar Elin.

5 kommentarer:

  1. Va häftiga fynd du/ni har gjort!! Verkligen....var på Ikea innan idag när du ringde.
    Hörs sen.
    Kramen
    AC

    SvaraRadera
  2. Vilka fynd ni gjort! Särskilt pallarna, hur fräcka som helst!

    SvaraRadera
  3. Visst är det svårt att göra riktiga fynd men i bland lyckas man, finns många som fått upp ögonen för det gamla och sen alla handlare som är som gamar:-(.

    Pallarna var ju jätteläckra och lampan oxå.
    Går mest på secondhandbutiker typ Erikshjälpen o såna och en del vet priser medans en del inte vet. Vill till att ha tur.

    Ha en bra dag!!

    SvaraRadera
  4. Håller med stolarna var super läckra vilket fynd :)

    SvaraRadera