torsdag 3 juni 2010

Skolplansch

Var på Erikshjälpens loppis idag och hittade denna fina gamla skoltavla. Kunde inte bestämma mig om jag tyckte om den eller inte men kunde inte låta bli att köpa den iallafall.

Men efter ett tveksamt godkännande från min sambo och lite velande från mig så bestämde vi oss för att behålla den!

Nu tycker jag jätte mycket om den!

Eftersom vi bor i en vindsvåning med sneda väggar är det svår att hitta plats för tavlor och annat. Men nu får den sitta här iallafall ovanför vår hund Idas matplats!

I det nedersta högra hörnet av planschen står signaturen KW. W står för Wilh tror jag och är förmodligen målad 1945. Annars står det "Skolmateriell Avdelningen, A, - B P. A Nordsteth & Söner". Lite kul med historia!

Kram Elin.

7 kommentarer:

  1. kul med något gamalt .Fint att blanda .

    SvaraRadera
  2. Tycker det var helt rätt att köpa:) Tyvärr lider jag samma brist på väggyta - tur kanske maken min tycker eftersom jag antagligen skulle sätt opp & ta ner alldeles för ofta..Jag kan meddela att några väggar i detta hus ser mer ut som en sil:) Perforerad av hål, skratt.
    Planschen är en kul detalj i inredningen.
    Kram Milla

    SvaraRadera
  3. jätte fin :) plats ja hm..men för dessa skönheter finner man dem ...platserna!

    SvaraRadera
  4. Fint med gamla planscher tycker jag. Vilken härlig blogg!! Jag lägger till dig i min blogglista så jag hittar hit fler gånger.
    Hoppas du får en trevlig helg!
    Kram/Elsa

    SvaraRadera
  5. Det är underbart med gamla skolplancher tycker jag. Tyvärr delar inte min sambo denna åsikt så den jag har i min ägo får hänga i garaget...

    SvaraRadera