torsdag 17 juni 2010

Panduro Concrete Challenge, bidrag 4.

Detta är mitt 4:e och sista bidrag till Panduro Concrete Challenge. Denna gången har jag gjort en liten värmeljustake med glasprismor.

Till ljustaken använde jag mig av:

Jag använde mig även av:

  • Avbitartång
  • Rundtång
  • Målartejp

Börja med att klippa av elefantråden i lämlig längd. Mina var ca 20 cm långa. Sedan bockar och formar du dem i ena änden med hjälp av rundtången. Jag gjorde 12 st men du gör själv givetvis hur många du vill ha.

Täta värmeljushållaren med målarteljp eftersom det är hål i den.

Blanda betongen som vanligt och tryck ner försiktigt hållaren. Lägg någon tyngd i hållaren så att den inte flyter upp.

Tryck sedan ner elefantråden i betong formen med jämna mellanrum och låt sedan torka 1-2 dagar.

Häng sedan i prismorna precis så som du vill ha det! Klart!
Detta var mitt sista bidrag!
Kram Elin.

1 kommentar: