tisdag 15 juni 2010

Panduro Concrete Challenge, bidrag 3.

Detta blev ju inte det vackraste jag har skapat i betongväg men min ide fungerade iallafall om att göra en ring med betongutsmyckning. Så det blir nog ett par stycken till med betong fast lite finare. Fast jag ville ändå visa detta som ett bidrag till Panduro Concrete Challenge hur man kan gå till väga. Det är väldigt enkelt!

Jag har använt mig utav:


Gör så här!
  • Se till att ringen står stadigt innan du börjar pyssla. (Jag tryckte ner min i en bit trolldeg.)
  • Blanda betongen och bre på den i ringens platta. Torka eventuella spill runtom innan det torkar.
  • Tryck försiktigt ner pärlan.
  • Låt torka några timmar. Gärna med lite plast över.
  • När betongen har torkat kan du försiktigt pilla loss pärlan och limma fast den igen.
  • Måla ev. med färgen runtom och låt torka minst 4 timmar.

Klart!

Ha en fortsatt bra dag! Nu ska jag göra lite snyggare ringar för nu vet jag att det funkar! ;)

Kramar Elin.

2 kommentarer:

  1. Jättekul idé och ett annorlunda smycka! Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Hej och tack för din fina kommentar. :)
    Jag har sett flera bidrag i tävingen som jag nog kommer testa själv. :) Visst är tävlingen kul?

    Ha det bra!
    //Johanna

    SvaraRadera