måndag 18 januari 2010

Konst med pärla!

Igår var jag barnvakt åt en liten flicka på 5 år. Hon skulle vara hos oss några timmar så jag planerade något vi kunde sitta att pyssla med. Jag hittade lite pärlor och pärlplattor och både hon och jag skapade för glatta livet! Rätt så kul faktiskt! I all hast hann jag inte fotografera något av våra "konstverk" innan hon tog med sig dom hem.

Jag googlade lite på Internet efter, visste inte att man kunde göra det så avancerat! Helt fantastiskt! Du kan till och med köpa program till din dator där du omvandlar dina egna fotografier till pärlmönster. Programmet heter Photopearls och det kan du bla köpa på Panduro Hobby eller Slöjd Detaljers hemsida.



Här är ett par bilder jag har lånat från Pärlkonst.se





Där gäller det nog att ha tungan rätt i munnen! Är det bara jag som är impad eller?


Kramar Elin.

5 kommentarer:

  1. Elin;
    Hej Elin! Jag känner precis samma. : ) Och kan man bli gladare så varför inte liksom?!
    Grön är en av mina favoriter också och jag tycks aldrig någonsin tröttna. Det är något ”må-bra-ämne” i den färgen tror jag. : ) Jag kan också avundas dem som ”klarar” av att ha så stilrena svartvita hem. : )

    Ha det fint!

    Mvh Malin Inspiration & design

    Trevlig blogg du har btw... :)

    SvaraRadera
  2. För några år sedan så var jag med i PÄRLPLATTEklubben. Man fick ett tema som man skulle pärla en platta på som man sedan skickade in och så fick man en annans. DET VAR KUL, men tog ju lite tid..

    SvaraRadera
  3. Tack för din kommentar i min blogg. Här var också fint att vara. Kommer nog tillbaka snart ;)

    SvaraRadera
  4. Visst blir man imponerad, det är inte så lätt som det ser ut. Jag har nämligen provat och jag har det där programmet hemma.
    Hade varit kul o se dina skapelser =)
    Ha de bra!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ne-ej jag är också impad!
    Det är nog som lite terapi att sitta och få ihop det! Säkert jättekul!

    Kul att du gillar min "toppbild"! Jag fotade den i Skåne/Arild i sommras.

    Tusen tack för gratulationen den värmde!!!
    Kram
    Eva

    SvaraRadera