söndag 15 augusti 2010

Fullt upp!

Igår blev valparna 1 vecka gamla. Tiden går så fort och vi har bokstavligen fullt upp dygnet runt!
I fredags fyllde jag "tjugofemton" (35 då...).Jag hoppade över firandet i år eftersom valparna är så små och mamma Ida behöver lugn och ro.
Men jag fick en stor underbar bukett med mörka lila/röda Gladiolus! Jag har inte tänkt på hur vackra de blommorna är! Jag snittar dom med jämna mellanrum och byter nytt kallt vatten var dag så håller de längre.

Men till något helt annat... Jag håller på med att måla denna lådan vit och tänkte göra något fint med den. Jag har sett att någon annan bloggare har gjort hylla av den och tapetserat facken med olika mönster. Eller så gör jag någon dekorations/ljuslåda till att ha på bordet.
Har lite dåligt med fantasi nu. :( Hjälp mig!

Ha en fortsatt bra dag!
Kramar Elin.

5 kommentarer:

  1. GRATTIS i efterskott! Och vilka fina blommor du fick =)
    Sv: Tack! Ja, tänkt om det gick smidigt att skicka kantareller, vi har hittills plockat 51 liter! Och det är först nu de börjar komma. I fjol plockade vi 140 liter =)
    Kram/Rita

    SvaraRadera
  2. Åh, grattis i efterskott från mig med. Då ä du ett tjugofemton år gammalt lejon precis som jag. :-D
    Jag har kollat igenom varenda Odd Molly-auktion på Tradera utan att hitta klänningen jag vill ha. :-( Sen är det ju det där med Tiden också. Ska ju ha kläderna nästa lördag, och då är det ju egentligen lite väl chansartat att börja bud på kläder NU. :-) Det lutar allt mer åt tunikan, även om den ev är lite stor. Och då får jag böja fokusera på att hitta några snygga byxor eller någon kjol som kan passa till. Ujuj, vilket projekt detta blev. (Och skor tänker jag inte ens börja fundera på. Jag får ta ngt gammalt. ;-) )
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Grattis På 25-vare-e´-väl-dagen, skratt. Precis som mig...som bara fyller 27 jämt & ständigt.
    Söta små bulldogar, klart inspirationen & fokus ligger på annat just nu:)

    Tycker du har 2 toppen-idder med lådan och min hjärna nu står på "nödbatteri" så nya ideer är det ont om. Kikar in & ser vad det blev senare:) Kram Milla

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Grattis i efterskott.
    Vilda 6 år kommer från Carin Maximainen på Maxibull....ligger i Rånäs.
    Ella 4 år är född ett stenkast från oss på Saint Bulletskennel här i Sundsvall.
    De har inte fött upp fler bulldogskullar sen Ellas kul utan föder nu upp Grifonger.
    Förstår att ni har fullt upp.
    Bulldogar är inte någon enkel ras att föda upp.
    Det behövs mycket passning.
    Vi är inte intresserad av utställning utan har vovvarna enbart som sällskap.
    De är underbara familjemedlemmar.=)
    Kram/Helena

    SvaraRadera
  5. Nu är jag här igen. :-D Tänkte berätta att det är dags för en ny pysselstafett och om du fortfarande är intresserad kan du lämna en kommentar i min blogg eller maila.
    Kram!!

    SvaraRadera